lördag 3 juli 2010

Jenniferskolan

Nu ar jag i Dharamsala i Indien och Ellens brollop ar om tre dar, sa nu har jag lite tid att uppdatera er om Jenniferskolan.

Min forsta morgon i Bangladesh akte jag till skolan med Farhana, och min forsta iaktagelse den har gangen var att det var sa lugnt. I januari i ar utokade vi skolans lokaler till det dubbla, sa nu har vi tva lagenheter mitt emot varandra om tre rum var. Rummen var fint vitmalade och gardinerna i olika farger lyste upp rummen. Eleverna satt i sina klassrum utspridda i hela skolan och ljudnivan var sa harligt lag. Eleverna har nu tack vare utokningen mycket battre arbetsro. Min forsta dag pa skolan fotade jag en hel del, ska visa mer sen, och sa fick jag lyssna pa sagor pa bangla som eleverna laste for mig, och varandra. Skolan har nu ocksa fatt ett kombinerat bibliotek/hantverksrum med mattor pa golvet. Valdigt mysigt.

4 kommentarer:

  1. Hej! Det låter ju jättebra, vilka åldrar är barnen i? Har de gått i skola tidigare eller lärt av varandra? Är det både flickor och pojkar? / Kicki

    SvaraRadera
  2. åh vad fint det låter! Jag vill se bilderna, föreslår YRO-möte omgående!!

    för att svara på Kickis komentar, ja det är både pojkar och flickor, de är ca 6-10 år gamla och de flesta har inte gått i annan skola innan men vissa har hunnit gå flera år i Jenniferskolan (som funnits i snart 6 år) redan och lärt sig läsa där.
    /Ylva (medlem i YRO som startat skolan)

    SvaraRadera
  3. Pretty nice post. I simply stumbled upon your blog and wanted
    to mention that I've truly loved surfing around your blog posts. After all I will be subscribing in your feed and I am hoping you write again soon!

    my weblog: natural cellulite treatment

    SvaraRadera
  4. Hello! I know this is kinda off topic but I was wondering
    which blog platform are you using for this website?

    I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

    Have a look at my blog: best cellulite treatment

    SvaraRadera