söndag 13 juni 2010

nu bloggar jag igen

Hej.
Nu ar jag framme i delhi i Indien och tankte ta upp bloggandet igen. Det far bli pa samma blogg som nar jag var praktikant for jag orkar inte gora en ny just nu. det viktiga kanns som innehallet.
Resan gick bra, fast jag hade en laaang vantan pa flygplatsen i Moskva. Ryskar ar inte sa roliga nar man bara hanger pa deras flygplats. Ratt kalla och inte sarskillt hjalpsamma, men nar man lar kanna nagra ryssar ar jag saker pa att man far en annan bild.
Sen kom jag till Delhi och nar jag gick fram for att bestalla en forbetalad taxi sa rakade jag ut for samma lurendrejeri som av en taxichouffor i mumbai for bara sex mander sen. Jag strakte fram en femhundring nar jag skulle betala 250 rupies och han bytte snabbt som ogat ut den mot en hundralapp och sa att jag gett fel. Jag gick pa det enkla tricket igen. Suck. Sen foreslog han att jag skulle ta bussen in till stan istallet som bara kostade femtio rupies bara for att fa mig ur vagen innan jag markte natt och for att fa mig att tro att han var snall. Jag kopte hela kittet och blev avslappt nan stans i narheten av dit jag skulle, och en promenad och rickshawfard senare var jag framme.
Hittade ett hotell for femtio kronor natten i omradet nara tagstationen dar manga backpackers bor och har ocksa hunnit ata frukost med en kille fran Dubai som heter Usama och prisar den ökande namnen som av de flesta kallas terorist.
Livet ar spannande med andra ord. Jag mar fint och ska nar jag hittat lite toapapper ga och lagga mig ett tag for de senaste tva dygnen har jag bara sovit sammanlagt ca fem timmar :)
//Johanna

3 kommentarer:

  1. Hej! Skönt att höra att resan gått bra så långt och att du mår bra! Lurad? ja, du lär dej nog vartefter att se upp med sånt ;) Man vill ju också lita på folk. Vi har haft regn, blåst och lite sol sen du åkte. Tvätten torkade väldigt fort ute i går :) Svärdsysslorna blommar och är sååå många. Ha det fortsatt bra! Kram mR

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tycker du är jättemodig som ger dig iväg alldeles själv!! Taskigt av taxikillen att blåsa dig på pengar, men så är det över hela världen tror jag... speciellt om man är turist. Jag kommer följa dig på bloggen och vill gärna veta mer om vad du gör där. Var rädd om dig och håll koll på Iphonen o tandborsten ;) Hälsn Kicki (Carls mamma)

    SvaraRadera
  3. Galet va de luras ju! ser fram emot nästa uppdatering!
    kram, Mikaela Roxxish

    SvaraRadera